Så funkar det

Siljans Kök är en tjänst för restauranger, boende och besökare i Leksand, Rättvik och Gagnef. Här samlar vi restauranger som lagar mat för hemleverans eller avhämtning och erbjuder ett enkelt sätt att beställa mat från våra lokala kök.

Varje restaurang har en egen sida och väljer själv vilka maträtter och alternativ kring leverans de vill erbjuda. De maträtter och varor som erbjuds kan skifta från dag till dag och vecka till vecka och nya restauranger och matproducenter läggs till kontinuerligt.

Utöver en serviceavgift på 5 kr tillfaller alla intäkter den lokala restaurang du väljer att beställa av.

Så beställer du

  • Välj om du vill ha take away eller hemleverans.

  • Välj vilken restaurang du vill beställa hos (vill du beställa hos olika restauranger behöver du gör en beställning för varje restaurang).

  • Välj maträtter och antal och lägg i varukorgen.

  • Välj datum och tidpunkt för avhämtning/hemleverans (om det inte går att beställa den dag/tid du önskar beror det troligen på att restaurangen behöver mer framförhållning).

  • Gå till varukorgen och kontrollera att innehållet stämmer med dina önskemål.

  • Gå till kassan och fyll i dina användaruppgifter (enbart vid första köpet).

  • Kontrollera att rätt leveransalternativ är ifyllt.

  • Slutför köpet genom att swisha (fler betalningsalternativ kommer inom kort).

Vad händer efter beställningen?

  • Köpet registreras och betalningen kontrolleras.

  • Ordern skickas vidare till restaurangen och levereras enligt de val du gjort.

Om något blir fel?

Skulle du vilja ändra på tidpunkten för avhämtning eller leverans ber vi dig att ta kontakt med restaurangen (telefonnummer finns på varje
restaurangs sida).

Skulle restaurangen inte leverera i enlighet med beställningen ber vi dig ta upp det med restaurangen, men även mejla till siljanskok@siljannews.se så reder vi
ut det på bästa sätt.

Vi ber dig också att noga kontrollera att maträtten du vill beställa kan beställas den dag du väljer. Information kring det hittar du vid respektive maträtt/vara. Om restaurangen exempelvis har stängt en viss dag kan du inte räkna med att få det du beställt trots att beställningen kanske går att göra på siljanskok.se.

Om du har några frågor, tips eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på siljanskok@siljannews.se.

Smaklig måltid!